• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 آبان 1397
کد مطلب : 37281
+
-

اجلاس نمایندگان گردشگری جهان  در همدان

نمایندگان 30 کشور جهان از اماکن دیدنی استان بازدید کردند

گزارش
اجلاس نمایندگان گردشگری جهان  در همدان


 فاطمه کاظمی| همدان- خبرنگار:

چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری روزگذشته (21 آبان‌ماه) با برگزاری مراسم افتتاحیه در همدان آغاز شد. 
در مراسم افتتاحیه محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و ژوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سخنرانی کردند. 
در مراسم دیروز نشست هیات مدیره اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری نیز برگزار شد. استاندار همدان در این مراسم گفت: اجلاس گردشگری به عنوان راهی برای گسترش و تقویت ارتباطات بین المللی ملت ایران با سایر کشورها و ارسال پیام صلح و دوستی برای جهانیان است. محمد ناصر نیکبخت   اظهارکرد: این میزبانی افتخار بزرگی برای ایران و همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است. وی با خیرمقدم به میهمانان گفت: در سال 2018 همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد و مردمان دیار هگمتانه از این انتخاب شایسته بسیار خرسند هستند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در دیدار با استاندار و مجمع نمایندگان استان همدان از حمایت و توجه ویژه دولت و مجلس ایران به توسعه صنعت گردشگری تقدیر کرد. زوراب پلولیکاشویلی بیان کرد: ایران از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است و هم اینک 16 مجموعه سازمان جهانی گردشگری از این کشور هستند.

وی اضافه کرد: همدان سه مجموعه در سازمان جهانی گردشگری دارد که نشانگر ظرفیت های بالای گردشگری این استان است.دبیرکل سازمان جهانی گردشگری خاطرنشان کرد: استقبال خوب استاندار و مدیران همدانی از مهمانان اجلاس جهانی گردشگری نشان از توجه خاص این استان به حوزه گردشگری است. برگزاری پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی در راستای اهداف آموزشی سازمان جهانی گردشگری، بخشی مهمی از برنامه‌های اجلاس جهانی گردشگری است. 

پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، با حضور استادان شاخص و سرشناس بین‌المللی از کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا، کره، ژاپن، سوئیس، اندونزی، فنلاند، ایران و تایلند با محوریت گردشگری برگزار می‌شود. مهمانان اجلاس جهانی گردشگری که در روزهای گذشته وارد همدان شده بودند روز یکشنبه از از اماکن گردشگری این استان بازدید کردند. مهمان‌ها از آرامگاه باباطاهر، آرامگاه استرومردخای و همچنین موزه تاریخی هگمتانه بازدید کردند. علی‌اصغر مونسان نیز که یکشنبه وارد همدان شده بود از روند تکمیل طرح موزه منطقه‌ای غرب کشور واقع در این شهر بازدید کرد. اجلاس سازمان جهانی گردشگری با حضور 80 تن از اعضای این سازمان از 30 کشور جهان از 21 تا 24 آبان به میزبانی همدان برگزار می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید